Toszkánából szeretettel!
2019. október 12. írta: StileDiVita

Toszkánából szeretettel!

A legtöbb embernek, ha szóba kerül Olaszország, az első gondolata Toszkána. A csodás ciprussorok, amelyek ma már szinte védjegyévé váltak a tartománynak, az olíva, és az abból készült, 100% tartalmú kozmetikai szerek a mindent elárasztó, összetéveszthetetlen illatukkal, a semmihez sem hasonlítható finom falatokba rejtett édességek, amiket akkor is megeszünk, ha már úgy érezzük, egy falat sem fér belénk, és persze az egyedülálló hangulatú és berendezésű agriturismo-k, ahol nem csak aludni jó, hanem akár egy napot is eltölteni, hiszen a bútorok, a szövetek, mind-mind fogva tartanak bennünket még akkor is, ha a középkori városoknak csupán még csak egy kis részét jártuk be. De ma már ha nem akarunk Toszkánáig menni mindezért, elég csak a Toscaneria céget felkeresni, és máris a kellős közepén érezhetjük magunkat a hamisítatlan toszkán életérzésnek.

toscana.jpg

A céget vezető házaspár ugyanis nem csak, hogy teljesen oda van Toszkánáért, de az egész közös élettörténetüknek ez a tartomány ad hiteles és valós keretet. A megismerkedésük is a Latin vér című filmnek köszönhető, hiszen ugyanabban az időpontban, ugyanabban a moziban, de még nem együtt nézték végig. Aztán az élet úgy hozta, hogy találkoztak, és szintén ez a film került központba. S akkor megérezték, hogy véletlenek valóban nincsenek. Ezt a találkozást már az esküvő követte néhány év múlva, hol máshol természetesen, mint egy csodás toszkán kisvárosban, Pienzában. S mivel Ria és Gergő az elmúlt években mindazon túl, hogy teljesen kiismerték a tartományt, felfedezték a legkiválóbb alapanyagból készült termékeket és cégeket, amelyeket ez év elejétől az érdeklődő magyar közönség számára is elkezdték értékesíteni. S ha azt hinnénk, a Toscaneria mégsem a toszkán életérzés legjavát hozta el a magyar közönség számára, akkor nézzük végig egy instat bemutatóban, mire lehet számítani náluk a Pradatól Mária Teréziáig. 

Busatti lakástextília – szövetek, amelyek életben tartják Olaszország szellemét és a reneszánsz hagyományokat

Emlékszünk még Frances Mayes, a Napsütötte Toszkána nagy sikerű írása után kiadott könyvére, a Vigyük haza Toszkánát címűre, amiben az alábbi sorok találhatók?

„A Busatti cég Anghiariban a mai napig tradicionális toszkánai pamutszövetet és vásznat készít. A világossárga festéket ginestréből, rekettyevirágból nyerik tavasszal, télen pedig vöröshagymából. A mai napig ugyanazt a narancssárga, barna és vörös kendőt készítik, amit a parasztok (contadini) régen magukra kötöttek, hogy kivigyék benne az ételt a földekre. Néhány szövetük Szűz Mária festményeken látható ruhájának vagy címerpajzsok mintájára készült. Vagliban generációk óta Busatti darázsmintás törölközők függnek a fürdőszobában, és szintén Busatti klasszikus fehér, szőtt takarók fedik az ágyakat. A Busatti üzemben a mai napig gyártják azokat a durva szövésű, szürke gyapjú alsóingeket, amelyeket minden bizonnyal a Vagliban élő földművesek viseltek egykoron. A Busatti család azóta foglalkozik vászonnal, csíkos pamutszövettel és vastag takarókkal, amióta Napóleon először elvonult itt. Szöveteik hozzátartoznak a toszkánai tájhoz.” 

S bármerről is nézzük, az 1842-ben alapított cég valóban pontosan az, amit a híres írónő sorai tartalmaznak. Hiszen a Ferragamo család egy komplett kis toszkán falut vásárolt meg azért, hogy az ott található kastélyt a cég textíliáiba öltöztesse, éppúgy, ahogy Hugh Grant tette az amerikai házában. S még számtalan példát lehet felsorolni, többek között olyan ikonikus divatcégeket is, mint a Prada, aminek a vezetője nemrég arra kérte a cég tulajdonosait, hívják életre a „Prada red”-et, ami nem csak egy szín, hanem egy textília is. A népszerűségnek pedig mindenképp az az egyik oka, mindazon túl, hogy ma már öt kontinensen vannak jelen, hogy a brand nyolc generáció óta ugyanannak a családnak a tulajdonában ugyanazzal a hitvallással: „Olyanok vagyunk, mint egy ciprus, amelynek gyökerei a mélybe hatolnak, de ágai az ég felé mutatnak.”

busatti3.jpg

busatti5.jpeg

busatti4.jpg

busatti2.jpg

Idea Toscana bio – és naturkozmetikumok – az olívaolaj mindennapi tündöklése

Nem tudom, ki, hogy van vele, de szerintem az egyik legjobb testradír a durva só és olívaolaj keveréke. Mert az olíva tényleg mindenre jó. Ezt ma már nem csak a toszkánok vallják, de a gasztronómiától a kozmetikai és gyógyászati cégekig mindenki. Így sokan foglalkoznak már hosszú idő óta a felhasználásával, de senkinek nem sikerült olyan tökélyre fejleszti mindezt, mint az Idea Toscana-nak. Akik sok céggel ellentétben, az ökológiai gazdálkodásból származó toszkán IGP extra szűz bio olívaolajat eredeti csomagolásból, a kozmetikumok készítésének utolsó fázisában, a többi alapanyag lehűtése után adagolják a kozmetikumokhoz, így biztosítva az alapanyag értékes összetevőinek megőrzését.

it2.jpg

it4.jpg

La Molina – a legtermészetesebb alapanyagokból összeállított csokoládé egy kis történelemmel ízesítve

Egy igazi mesterhármas ez a sem külsejében, sem ízében máshoz nem hasonlítható termékcsalád, amelyben az íz mellett a profizmus és a kreativitás is minden falatban megmutatkozik. Ugyanis a La Molina mindazon túl, hogy valóban a legfrissebb alapanyagokkal dolgozik, hosszas kutatásokat végzett, hogy ezt a frissességet minden vásárló élvezni tudja az elsőtől az utolsó falatig. Ezért nemhogy tartósítószereket és mesterséges aromákat nem tartalmaz, de még az illóolajak is száműzve vannak a termékből. S ha valakinek ismerős lehet a történelemből a La Molina név névadója, „molinillo”, hát azon sem kell meglepődni. Riccardo Fattori nevéhez köthető ugyanis a brand neve és arculata, aki az elnevezéssel Mária Terézia csokoládékészítője előtt – „molinillo” előtt - akart tisztelettel övezett emléket állítani. S hogy valaha belegondolt-e abba, hogy a híres, köztudottan édesszájú uralkodónőnek tetszett volna-e a termékcsalád, arról nem szól a fáma. De előlegezzük meg nyugodtan a szavazatot egy kövér ’igen’-nek. 

lm2.png

lm3.jpg

lm4.jpg

Pure Stagioni – minden íz, textúra és illat, amiért nem csak egy édes, de egy sós lekvárért rajongani lehet

Nagy valószínűséggel mindenki járt már úgy, hogy belekóstolt egy falat ételbe, s valahonnan minden olyan ismerős volt. Tudtuk, hogy már éreztük ezt az ízt, aminek kóstolásakor mély biztonság-érzés fogott el bennünket, mire rájöttünk, hogy a nagymamánk kamrájában, a lekvárkóstolás közben éreztük ugyanezt az ízvilágot. Annak a lekvárénak, amit a nagyszülőkkel együtt szedtünk le a meleg, nyári estéken a gyümölcsfáról, majd hosszas főzés után rejtettünk a dunsztosüvegbe, hogy télen is újra élhessük az élményt. Nagyjából ezt az érzést hozzák vissza a firenzei cég termékei, amelyek tökéletes elkészüléséhez régi toszkán recepteket vesznek alapul. S hogy mennyi a gyümölcstartalom – mert a nagymama lekvárjában pontosan tudtunk a választ -? Minden 100. gramm késztermék 90-130 gr gyümölcsből készül hozzáadott püré vagy ízfokozó nélkül, így valóban olyan, mintha egy igazi mamma kertjében járnánk a csodás, babérligetekkel övezett toszkán kertben, ahol minden termékben valóban felfedezhetők az adott évszak jellegzetes karakterei, ízjegyei. S hogy milyen a sós lekvár mindezek után? Mindaz a tökéletes végeredmény, amit a hagymából és a hamisítatlan toszkán paradicsomból egy aromazáró kis tégelybe bele lehet préselni.

ps3.jpg

ps2.jpg

ps1.jpg

Mindezek után már csak egy kérdés marad. Hol lehet mindezt beszerezni? www.toscaneria.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://stiledivita.blog.hu/api/trackback/id/tr1115218390

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.